خط تولید ظروف iml و تولید ظروف پلاستیکی به روش IML

برای خرید ظروف ای ام ال بهتراست بدانید این ظروف در انواع مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که شما می‌توانید از هر کدام از آن‌ها برای بسته‌بندی محصولات خود استفاده نمایید. خرید هر کدام از آن‌ها برای کالاهای مختلفی کاربرد دارد که اطلاع در مورد آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید انواع ظروف و قالب های ظروف iml را خریداری کنید. خط تولید ظروف iml در انواع مدل‌های آن‌ها متفاوت است و هر کدام از آن‌ها مزیت‌های جداگانه‌ای دارند. در واقع هر کدام از ظروف iml به صورت هدفمند تولید می‌شوند. حالا کدام ظرف‌ها برای کدام کاربردها مناسب هستند؟ که کارشناسان اکوپت می‌توانند در این مورد شما را راهنمایی کنند.

برای ارتباط با کارشناس خط تولید ظروف iml اکوپت با شماره 09153500131 تماس بگیرید. 

انواع ظروف iml در خط تولید آن

در حال حاضر تنوع محصولات ظروف iml بسیار زیاد است و شما می‌توانید از آن‌ها برای کارهای زیادی استفاده کنید. اکثر این ظروف چند بار مصرف هستند و شما بعد از مصرف آن‌ها می‌توانید ظروف پت را شستشو داده و برای کارهای دیگری استفاده نمایید؛ اما با این حال انواع ظروف خط تولید iml به 3 دسته کلی تقسیم می‌شوند.

  1. انواع ظروف تزریق پلاستیک iml
  2. انواع ظروف تزریق بادی
  3. انواع ظروف از طریق فرم دهی حرارتی یا ترموفورمینگ ( TIML )

در حال حاضر از میان انواع ظروف پت، سهم تکنولوژی تزریق پلاستیک در جهان 68 درصد، تزریق بادی 31 درصد و  فرم دهی حرارتی نیز 1 درصد است؛ بنابراین می‌توان دریافت که روش تزریق پلاستیکی، بهترین روش‌خط تولید ظروف iml است که شما می‌توانید به کمک آن انواع ظروف iml را برای کاربردهای مختلف تولید کنید؛ اما آیا می‌دانید که هر کدام از روش‌ها چگونه منجر به تولید ظروف iml می‌شوند و مراحل آن‌ها چگونه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله قالب های تزریق پلاستیک را مطالعه نمایید. 

خط تولید ظروف iml در روش تزریق پلاستیک

خط تولید ظروف iml در روش تزریق پلاستیک

این روش یکی از رایج‌ترین روش‌های تولید پلاستیک است که شما در آن مواد مذاب پت را در داخل قالب تزریق می‌نمایید. در واقع شما مواد پلیمر را طی حرارت زیاد داغ و مذاب کرده و آن را با فشار زیاد در داخل قالب تزریق می‌کنید. بعد از آن مواد پلاستیک مذاب شده کاملا به شکل قالب تبدیل می‌شود. در این روش برچسب iml را در درون قالب قرار می‌دهند و بعد از آن مواد پلیمری مذاب را به داخل آن هدایت می‌کنند و سپس آن‌ها را تحت فشار زیاد به شکل قالب تبدیل می‌کنند. در نهایت نیز قالب را خنک کرده و یک محصول با یک تکه تزیین شده به دست می‌آورند. از برچسب iml برای ظروف زیادی استفاده می‌شود و در خط تولید سطل iml روغن‌ها، رنگ‌ها، ماست‌ها، پنیر، بستنی، کره و غیره کاربرد دارد که شما حتما نمونه‌های زیادی از آن را در بازار مشاهده کردید.

فرایند کلی قالب‌گیری تزریق پلاستیک در خط تولید ظروف iml به شکل زیر است:

  • برچسب‌های برش خورده و از قبل تعیین شده را در درون قالب‌ها قرار می‌دهند.
  • حالا قالب را محکم بسته و مواد پلیمر مذاب را از اکسترودر به داخل قالب با فشار زیاد تزریق می‌کنند تا با لیبل همگن شود.
  • بعد از آن که مواد مذاب تحت فشار بالا به شکل نهایی قالب تبدیل شد پلاستیک را در داخل آن خنک کرده و قالب را باز می‌کنند تا ظرف iml را از آن بیرون بیاورند.

برای ارتباط با کارشناس خط تولید ظروف iml اکوپت با شماره 09153500131 تماس بگیرید. 

خط تولید ظروف iml در روش تزریق بادی

این روش یکی از روش‌های رایج برای تولید انواع ظروف iml توخالی است که در آن برچسب چاپ شده را در داخل قالب فولادی قرار می‌دهند. بعد از آن مواد پلاستیکی حرارت داده شده را به داخل قالب می‌برند. در این حالت دو قسمت مختلف قالب را می‌بندند و با فشار و حرارت بالایی که به آن اضافه می‌کنند پلاستیک مذاب در داخل قالب کشیده شده و به شکل قالب در می‌آید. بعد از آن نیز برچسب آمیخته شده در داخل قالب نیز به آن‌ها اضافه می‌شود. معمولا از این روش تولید ظروف iml برای تهیه ظرف شامپو، مواد پودری، مایع ظرفشویی، روغن و بسیاری از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند. حال اگر دوست دارید با جزئیات فرآیند آن در خط تولید ظروف iml آشنا شوید آن را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • برچسب iml برش خورده و آماده را در درون قالب قرار می‌دهند.
  • در محل نگهداری مکش، خلا iml را ایجاد می‌کنند.
  • قالب فولادی را می‌بندند و با دمش هوای گرم و با فشار بالا مواد مذاب را به شکل قالب iml تبدیل می‌کنند و در آن لیبل جاگذاری شده در دیواره قالب نیز بر روی ظرف پلاستیکی حک می‌شود.
  • حالا مواد مذاب را خنک می‌کنند و قالب را باز کرده و آن را بیرون می‌آورند.

خط تولید ظروف iml در فرم دهی حرارتی یا ترموفرمینگ ( TIML )

فرم دهی حرارتی یکی از روش‌های تولید انواع ظروف iml در کشور است که از آن برای تولید بسته‌بندی‌های سفت و سخت استفاده می‌کنند. در این روش فرایند تولید مواد پلاستیکی بر اساس گرم کردن TIML انجام می‌شود و در آن به TIML اجازه می‌دهند به شکل مطلوب خود برسد. بعد از آن که پلاستیک را در آن خنک کردند ظروف iml را از آن جدا می‌کنند. معمولا از روش ترموفرمینگ برای تولید بسته‌های مانع استفاده می‌کنند که در آن ورق‌های چند لایه مانع ورود اکسیژن می‌شوند. در واقع روش فرم دهی حرارتی روشی است که شکل محصول با گرم کردن مواد مذاب صورت می‌گیرد. لیبل iml نیز قبل از تشکیل در ابزار سازنده تزریق می‌شود و در شکل‌دهی نهایی با ورق پلاستیکی گرم شده و همراه آن ذوب می‌شود. فرایند کلی خط تولید ظروف iml در فرم دهی حرارتی به شکل زیر است:

  • در ابتدا TIML را برش داده و آن را در قالب قرار می‌دهند.
  • ورق گرمانرم را قبل از ورود به قالب حرارت می‌دهند و به صورت ملایم وارد قالب می‌کنند.
  • حالا پلاستیک را خنک کرده و آن را با همراه برچسب از قالب جدا می‌کنند.
  • قالب را می‌بندند و به ورق گرمانرم در داخل آن شکل می‌دهند که در این حالت TIML با پلاستیک ادغام می‌شود.

برای ارتباط با کارشناس خط تولید ظروف iml اکوپت با شماره 09153500131 تماس بگیرید. 

 نحوه طراحی لیبل در ظروف  iml

یکی از نکات مهم در خط تولید ظروف iml طراحی لیبل است. حتما از خود سؤال کردید که انواع لیبیل های iml را چگونه طراحی می‌کنند و آن را در داخل قالب قرار می‌دهند که بتوانند در حرارت بالا شکل ظاهر خود را حفظ کرده و یک طرحی زیبا و چشم‌نواز ایجاد کنند. به طوری که حرارت و فشار بالا نمی‌تواند طرح‌های روی آن را تغییر دهد.

در حال حاضر لیبل‌ها را از موادی تولید می‌کنند که سطح آن‌ها نفوذناپذیر است و مرکب را جذب نمی‌کنند. با این وجود اکثر طراحان لیبل iml تخصص کافی برای ایجاد چنین لیبل‌هایی را ندارند و معمولا آن را بر اساس تجارب قبلی خود و در برخی مواقع بر اساس ساختارهای طراحی چاپ افست مقوا و کاغذ انجام می‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، میتوانید مقاله سفارش ظروف iml با لیبل را مطالعه نمایید. 

خلاصه

ظروف iml یکی از ظرف‌های پرطرفداری هستند که آن را به سه روش توخالی، تزریقی و فرم دهی حرارتی تولید می‌کنند. در میان این روش‌ها روش تزریقی رایج‌ترین روش است که شما در آن پلیمر داغ را در داخل قالب قرار داده و با فشار و حرارت بالا آن را به شکل قالب در می‌آورید. شرکت اکوپت نیز به عنوان تولیدکننده ظروف iml در ایران قادر است این محصولات را مطابق با معیارهای شما طراحی و تولید کند. شما برای خرید عمده ظروف پت در ایران می‌توانید با آن‌ها تماس گرفته و سفارش خود را به صورت آنلاین یا حضوری ارائه دهید.

برای ارتباط با کارشناس خط تولید ظروف iml اکوپت با شماره 09153500131 تماس بگیرید. 

مطالب مرتبط

مقالات بیشتر

ثبت نام در خبرنامه وبسایت اکوپت

اولین نفری باشید که از جدیدترین محصولات، جشنواره ها و فروش‌های ویژه ما مطلع می شوید

0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من